معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تملک ۸ قطعه باغ و اراضی مشجر از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: ۲۰ قطعه باغ و اراضی مشجر نیز برای تملک شناسایی شده‌اند که در مراحل تملک قرار دارند.

باغات تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی یزدانی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای شهر تهران، برنامه پنج ساله شهرداری و نگاه ویژه مدیریت شهری و توسعه فضای سبز با اولویت افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار؛ تملک باغات و اراضی مشجر تهران در دستور کار قرار گرفت.

یزدانی افزود: باغات به عنوان ارزشمندترین میراث طبیعی شهر همواره مورد توجه بوده‌اند و حفظ آنها به عنوان اولویت مهم شهرداری تهران محسوب می‌شود.

وی با بیان این که مدیریت شهری از سال ۹۶ نهضت تملک باغات را در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در مناطق ۲۲گانه جهت اجرای این مصوبه، تا کنون ۸ قطعه باغ و اراضی مشجر در مناطق ۲، ۷، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۴ تملک شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، ۸ قطعه باغ و اراضی مشجر تملک شده را برشمرد و گفت: بوستان دامپزشک در منطقه ۱۱ به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید. بوستان هورفر در منطقه ۷ به مساحت ۳۱۰۰ مترمربع و بوستان نشاط کودک در منطقه ۱۳ به مساحت ۴۹۶۴ مترمربع در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیدند. بوستان خیاط خانه در منطقه ۷ به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع و بوستان پدر در منطقه ۲ به مساحت ۱۱۰۰۰ نیز در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

یزدانی افزود: همچنین بوستان وثوق‌الدوله در منطقه ۱۴ به مساحت حدود ۲ هکتار، بوستان بخشی‌فر در منطقه ۷ به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و بوستان شهید مدنی در منطقه ۸ به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در پایان گفت: همچنین حدود ۲۰ قطعه دیگر نیز برای تملک شناسایی شده است که در مراحل مختلف تملک قرار دارد و کارهای آن در حال انجام است.

کد خبر 484790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha